Welkom . .

Op deze website van de groep Wageningen van Amnesty International. De groep bestaat al 40 jaar, en geeft plaatselijk invulling aan het werk van Amnesty International. Klik hier voor meer informatie over onze groep.

Amnesty International is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie die de naleving van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens nastreeft. Amnesty richt zich daarbij met name op het recht op leven en bescherming tegen marteling, het recht op vrijheid van geweten en meningsuiting en het recht om niet te worden gediscrimineerd. Amnesty doet onderzoek naar ernstige schendingen van deze rechten en voert actie om ze tegen te gaan en te voorkomen.

Centrale actiepunten van Amnesty International:

writeforrightd

Write for Rights 2018
Ieder jaar rond 10 december zet Amnesty International zich via wereldwijd georganiseerde schrijfevenementen in om mensenrechtenactivisten op verschillende plekken in de wereld te helpen. Dat doen we ook in Wageningen. Samen met de studentengroep hebben we voor dit jaar donderdag 6 december uitgekozen als actiedag. Er worden op verschillende plekken in de stad schrijfbijeenkomsten gehouden. Van 10.00 uur tot 16.00 uur kan er op de Campus worden geschreven, zowel in Forum als in het Orion-gebouw. In de middag zijn we van 14.00 uur tot 17.30 uur aanwezig in de bblthk en vanaf 16.00 uur tot 22.00 uur ook in THUIS aan de Stationsstraat. Dit jaar zullen we actie voeren voor 9 vrouwelijke mensenrechtenactivisten van over de hele wereld. We nodigen u van harte uit om op één van de locaties voor deze vrouwen te komen schrijven.

cbflogo

Amnesty International is een van de goede doelen met het CBF-keurmerk