Welkom . .

Op deze website van de groep Wageningen van Amnesty International. De groep bestaat al 40 jaar, en geeft plaatselijk invulling aan het werk van Amnesty International. Klik hier voor meer informatie over onze groep.

Amnesty International is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie die de naleving van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens nastreeft. Amnesty richt zich daarbij met name op het recht op leven en bescherming tegen marteling, het recht op vrijheid van geweten en meningsuiting en het recht om niet te worden gediscrimineerd. Amnesty doet onderzoek naar ernstige schendingen van deze rechten en voert actie om ze tegen te gaan en te voorkomen.

Centrale actiepunten van Amnesty International:

yomeddine

Het Wageningse filmhuis Movie W gaat films uit het Movie that Matter-aanbod gaan programmeren en heeft de Amnesty studentengroep en de lokale groep van Amnesty benaderd om daar aan mee te werken. Op dinsdag 19 maart staat als eerste Movies that Matter-film in Movie W de roadmovie ‘Yomeddine’ van de Egyptische regisseur Abu Bakr Shawky geprogrammeerd. De film over de avontuurlijke reis door de woestijn van een voormalige lepra-patiënt en een weesjongetje won diverse prijzen, waaronder de François Chalais Award tijdens Filmfestival Cannes. De aanvang is 20.00 uur.

cbflogo

Amnesty International is een van de goede doelen met het CBF-keurmerk