Welkom . .

Op deze website van de groep Wageningen van Amnesty International. De groep bestaat al 40 jaar, en geeft plaatselijk invulling aan het werk van Amnesty International. Klik hier voor meer informatie over onze groep.

Amnesty International is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie die de naleving van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens nastreeft. Amnesty richt zich daarbij met name op het recht op leven en bescherming tegen marteling, het recht op vrijheid van geweten en meningsuiting en het recht om niet te worden gediscrimineerd. Amnesty doet onderzoek naar ernstige schendingen van deze rechten en voert actie om ze tegen te gaan en te voorkomen.

Centrale actiepunten van Amnesty International:

acusada

Dinsdag 16 april wordt in Movie W in het kader van Movies that Matter de Mexicaans-Argentijnse film ‘Acusada’ van Gonzalo Tobal vertoond. Het is een spannende en uiterst actuele thriller over de verregaande impact van beeldvorming en vooroordelen door media en sociale netwerken op het leven van een jonge tiener. Acusada werd genomineerd voor de Gouden Leeuw van Filmfestival Venetië..

cbflogo

Amnesty International is een van de goede doelen met het CBF-keurmerk